Man er for lille til egen HR-afdeling og det koster mange penge at bruge headhuntere. Hvad gør man når dagligdagen er fuldt booket og der er brug for nye medarbejdere, for at forretningen kan fortsætte eller udvikles?
Gitte Skalbo er iværksætter og har prøvet det. Hun siger: ”Det er især et problem for ledere, der selv skal stå for hele processen. Problemet vokser i opgangstider og konkurrencen om at få de bedste medarbejdere, stiger dag for dag. Det gør processen med at finde medarbejdere endnu længere”.
Sammen med en række erhvervsfolk har Gitte fundet en ny vej, der tager udgangspunkt i disse dilemmaer. ”Det er jo ikke nok at komme med en god økonomisk model”, fortsætter Gitte. ”Der er mange andre områder, som virksomheden skal forholde sig til, for at sikre det rette match og undgå for stor medarbejderomsætning. Det er områder som kultur, kollegaer, team, on-boarding, oplæring, sparring og diversitet”. Men det kan være tidskrævende og dyrt at få det til at gå op i en højere enhed, når man selv står for det hele.
Tag en snak med Gitte og hør om mulighederne for at finde de rigtige medarbejder uden forretningen går i stå. Skriv direkte til Gitte Skalbo på gitte@skalbosolutions.dk eller tag fat i Uffe Krogh på uffe@corebase.dk.